Det mest hemskaste lidandet som någonsin existerat på denna jord

Hejhejhej
Igår kom jag hem efter en 3 dagars lång vistelse på en tankbåt med en massa ryssar och filippinare. Gött mos.
Idag var jag i skolan, åkte till Ica med papi och inhandlade naturgodis (löööve it) och Allt för min syster. Seriöst så trodde jag att den filmen skulle vara sådär med tanke på att den kom ut väldigt sent på bio och att den verkade väldigt typisk "amerikansk film" - typ någon blödig dålig film. Men fyfan vad bra den var.

Den handlar om sextonåriga Kate som har leukemi sedan två års åldern, och för att hon ska kunna överleva får de skaffa Anna, en till syster som kan donera till henne för hennes överlevnad. När Anna är tretton vill hon inte längre donera och sätter familjen i en kris.

Och jag trodde det mest skulle handla om systern Anna, men hela filmen visar vad cancer egentligen handlar om. På alla sätt och vis.
Och eftersom cancer verkligen finns överallt, visar den filmen väldigt bra hur det är för de som har det, och deras omgivning. Min kompis pappa dog för några månader sedan i cancer. Min mammas f.d arbetskamrat dog i cancer för 2 år sedan. Min gudfar dog för 1½ vecka sedan i prostatacancer.

Man tänker hela tiden; cancer? Den sjukdomen? Pfft, den kommer aldrig hända mig eller mina käraste. Absolut inte.
Men så händer det en dag, och du står där, och undrar vad du har gjort för fel, varför detta lidande ska orsaka just dig.

Just därför rekommenderar jag denna filmen, för den visar dig vad det faktiskt handlar om. "En bild säger mer än tusen ord" (=denna filmen sa mer än 100 000 ord)


och på tal om något helt annat, så har jag ju faktiskt spenderat en vecka i London med Anna. Here's some pictures (nu när jag ändå orkar lägga upp dom kan jag lika gärna passa på)



kyss och smek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0