en väldigt konstig pojke

haha, efter att jag och Anna diskuterat med Annas ex Robert en del om Piratpartiet på facebook så tar han bort oss som vänner efter att vi har avslutat den med att säga några argument han inte kunde svara på.

Det blev en väldig diskussion om en video som Anna lade upp ang pirat partiet




Efter att han skrivit Och som medlem i PP, Röstade på dom i Eu-valet.
1. jag runkar inte
2. Bor inte i en källare
3. Har vänner, fler än två
4. Dricker inte jolt... Visa mer
5. Anser mig inte vara The internet generation
6. Tittar inte på stargate atlantis
7. läser betydligt mer än 1984.

Är jag någon sorts elit pirat eller moderat i fårakläder?

Från Karl-Petter Svensson, Partille. Övre medelklass.

Piratpartiet är ett parti som växer fram just nu och enda anledningen till att du hatar det är för att det försvarar/självrättfärdigar något du inte förstår. personligen tycker inte jag heller att piratpartiet är något jag kan ställa min röst bakom, men ärligt talat sysslar alla andra politiska partier med att försvara en grupp i samhället. Piraterna har bara fångat upp en grupp som andra partier förbiser. Det förlorar mer dom stora på än piraterna, som det missnöjesparti dom är.


jag svarade

Oj vilken debatt det har blivit.
Men ärligt talat Robert, varför går du på det som har tagits upp som exemplen i videon? Förstår du inte budskapet med den alls? Och du bor hemma hos din mamma i en ladugård när du är 21 år och dricker cola, är det så stor skillnad?
Okej förlåt ska inte gå på dig personligen, men dina åsikter om att Anna inte kan tas i en seriös diskussion om politik får mig att blidka över dina argument i diskussionen.

han skrev

Oj då aggressivt där Louise. Nej men åsikterna i detta fallet bygger bara på fördomar. Det är trångsynt.
sen att jag bor hemma bor på psykiskt handikapp och bostadsbristen, och ungefär här himlar ni med ögonen och säger "yeah right psykiskt sjuk" men om ni skulle göra det så sluta med det redan nu då ni verkligen inte har alla fakta.(säger inte att ni gör det men garderar mig utifall att), att jag dricker cola beror på att det är gott.

Agressivt? För att jag ifrågasätter din åsikt som är så dubbelmoralisk så jag vet inte vart jag ska ta vägen?

"Vänstern = Arbetarna
Miljöpartier = Miljön
Folkpartiet = svenssons... Visa mer
Moderaterna = överklassen
Kristdemokraterna = Kristna/Gamla..."

vem fan är det som är fördumsfull här egentligen?
Du får nog plugga på lite extra.
Visst man kan vara emot vissa åsikter inom andra partier men att dra dom över en gräns också? Är du 12 eller?

efter det tog han bort oss som vänner på facebook och det bildades en konversation



sen fortsatte det men tror inte ni tycker det är såpass intressant att jag ska klistra in resten, haha.
Blir bara så trött

Kort historia om vem det är; En kille som min bästa vän var på G med för ett år sedan och som samtidigt var tillsammans med en tjej vid namn Olivia på min skola. I April dissade han Anna helt plötsligt och slutade höra av sig. Anna var då helt nerkärad i denna pojke och hade svårt att komma över honom, bröt ihop på Arvika och de blev pån G igen (efter att han gjort slut med Olivia). Samtidigt var han på G med vår kompis Fanny i Borås. Detta fick vi alla reda på i September då Fanny och Anna började prata. Nu är han tillsammans med en tjej som heter Vanja och samtidigt smsar han Fanny om att han saknar henne och vill ha sex med henne.

Respektlös kille ja. Och kärleken är så förskräckligt blind ja.


Får mig att se tillbaka på mitt förhållande med mitt ex Julian. Hahah herregud.

Det hela började med att vi fick kontakt på www.emocore.se och snackade konstant i ungefär 2-3 veckor innan han åkte och besökte mig här i Göteborg. Han kom ner och jag blev väl lite småförälskad men kände mot helgens slut att jag nog inte ville ha något mer än så, så jag berättade det. Han  tog det inte bra
och berättade att han var kär i mig och sov sista natten hos vår dåvarande gemensamma kompis Berra. Dagen innan han ska hem ringer jag till honom och försöker prata ut om det. Han sa att han inte vill ha något mer med mig att göra om jag inte gillade honom, att han inte kommer kunna stå ut med att jag skulle gå och ha en ny kille inom någon månad.
Jag ville inte släppa honom så jag intalade både mig själv och honom om att jag har känslor, att jag gillade honom.

Två veckor går och han kom ner och vi blev tillsammans. Min f.d bästa vän Celine sa saker som "Gör slut med honom, han är inte bra för dig blabla", något man inte bör säga till sin nyförälskade vän som såklart är helt blind för kärleken. I efterhand har jag fått reda på att han skrev med andra tjejer och höll på och småflirtade med andra, men det såg ju inte jag då. Jag och Celine blev iallafall ovänner i tre veckor. Veckorna går och jag och Julian hade väl det fint, men 6 April åkte jag upp till hans lägenhet i Stockholm och hade nog den värsta veckan någonsin. Han började behandla mig kyligt, vill inte göra något utan bara sitta instängd i lägenheten och spela CS. Och när någon jag står nära behandlar mig annorlunda, beter sig konstigt, blir jag väldigt nervös och försöker skämta eller säga nåt eftersom jag är så obekväm i situationen och inte vet vad jag ska göra. Jag bröt ihop 2- 3 gånger under den veckan och undrade vad jag har gjort fel, vad som var fel? Men han vägrade säga utan sa bara att det var mig det var fel på, att jag var den som blåste upp det, sökte problem och ville bråka.

Efter att jag hade gråtit igenom en 5 timmars lång tågresa, hela natten och morgonen beslöt jag mig för att det var lika bra att göra slut. Jag menar, jag led och jag förstod att det inte var någon mening med att hoppas att det skulle bli bättre eftersom det redan var nere i graven. Och så insåg jag att han var rätt hopplös som fick en lägenhet och 8000 i månaden av Socialen för sitt handikapp (en lätt släng av Aspergers syndrom, fast det som Aspergers har är att de är väldigt känslokalla, gråter bara när de tycker synd om sig själva och känner inget som helst medlidande). Så jag ringde och berättade att jag ville göra slut, att jag inte älskade honom längre (ja, också en naiv grej, vi sa att vi älskade varandra efter 2 veckor). Han blev chockad (han hade berättat att han inte gillade när folk dumpade honom, det skulle vara han som dumpade) och utbrast "Men du sa ju att du älskade mig!".

Samma dag lade jag upp en bild på www.bilddagboken.se där jag berättade att vi hade gjort slut. Folk kommenterade "Nej vad synd, ni var ju så himla fina tillsammans, varför det?" etc. Jag svarade ärligt; Nä jag tycker bara det är skönt, han var ju en idiot.

Han ser det och blir jättearg. Jag skrev vad jag tyckte, att han hade betett sig jättedåligt mot mig och han sa: Men jag slutade vara kär i dig när du kom första dagen. Vågade bara inte berätta det för dig, du skulle ju bli så ledsen.

MANSGRIS

gud vad förbannad jag blev

verkligen raserianfall, jag ville bara ta första bästa tåg upp till honom och slå till han rakt på käften då kan jag tala om, hahah
Jag minns att jag skrev något i stil med: Så du menar att du lät det gå en hel vecka, när jag grät i din famn och undrade vad jag hade gjort fel?

Sen blockade han mig överallt och försökte tvinga mig att ta bort bilden på bilddagboken eftersom han inte kunde tåla att alla fick veta att jag dumpade honom. Men eftersom jag vägrade, jag ville att alla skulle få veta vilken idiot han var, så gick han in på min bdb (han kunde mitt lösen och jag hade inte sett någon anledning till att byta det) och tog bort den bilden + alla mina andra bilder med spår av vårt förhållande.
Då sprack det verkligen, jag kunde inte förstå hur en kille på 20 år kunde sänka sig såpass lågt, jag trodde ändå han hade lite stolthet kvar liksom.
Då blev jag jätteupprörd och skällde ut honom men han struntade helt i mig och ignorerade det jag skrev.
Dagen därpå försvann min bilddagbok, min emocore och min msn. Då var det droppen, jag började gråta eftersom jag såg min bilddagbok som en blogg med sparade minnen, min msn som något jag ändå använder med mail etc och min emocore som ett socialt nätverk över internet (tycker jag dock verkligen inte om emocore längre, usch, omogen sida med omogna människor utan något som helst liv).

Han kom med klena ursäkter att hans kompis hackade sig in och tog bort dom, men jag visste att han inte vågade erkänna att han hade sänkt sig till en ännu lägre nivå jag inte visste fanns.

Men jag lyckades få tillbaka allt av honom tillslut och jag ändrade lösen med en gång och tänkte "Aldrig att jag snackar med honom mer." Jag äcklades bokstavligt talat av honom, kunde inte förmå mig att ens kolla hans bilddagbok de första månaderna för att jag bara kände "Han är bannemej inte värd mig".

2 månader efteråt blev han tillsammans med Lina, en smal lång tjej från emocore (tydligen hade de snackat en massa innan vi fick kontakt). Nu, flera månader efteråt gör de slut och han tar upp kontakten med mig. Vill bli kompis med mig igen för att han har velat det länge och inte har kunnat pga sin f.d flickvän. Fint, vad ska man svara? Hej jag har gått vidare så gör du med det för vi har absolut inget gemensamt längre och jag ser absolut ingen anledning med att prata?
Men jag låter honom kommentera min bdb om han nu känner för det, det är ju upp till han själv.

Men men det var min lilla historia. Kan dra resten av mina små historier en annan gång.

Kyss och smek

Kommentarer
Postat av: Anna

vissa killar alltså, sucksucksuck

2010-03-08 @ 22:46:14
URL: http://bonjourthisisme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0