kartonger och andra ting

oh justeet, vi fick kolla på verk av olika fotografer idag, och det är sjukt vad kreativa dom är! Dom måste verkligen ha gått över gränsen för längesedan så att säga!

Thomas Demand, gör allt i kartong, fotograferar det och förstör det sen. Man vet inte hur stort han gör det eftersom ingen får veta men jag gissar på att det är i naturlig storlek. På bilderna är allt av papp haha.



Sherry Levine, som kom på idén att sno genom att fotografera andras verk, för hon kopierade det inte, utan snodde bilderna, och det var det som var grundtanken.


Och Loretta Lux som blandar måleri med fotografi. Det alltså riktiga barn som hon fotograferar och som hon sen målar på. Tycker bilderna är sjukt fina men ändå så himla läskiga, som att något stort väntar, skräckscenario typ.



Boo Ritson. Jag gissade att det var riktiga människor och att man sen sminkat dom och fotat, och det var tydligen rätt. Fast fick mig att tänka på House of wax (inte så att filmen är läskig haha men ganska äckligt när killen tar bort kinden på en vaxdocka och ser att det är kött och ögonen rör sig typ, så himla gross och detta påminde mig om det, men annars var det en asbra idé, snyggt gjort med)




Och av ren tristess så tog jag lite bilder när jag hade kommit hem, kan lika gärna lägga upp dom







förresten, en så himlans fin sång med Carla Bruni <3


kyss och smek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0